Logo
    • ایده ها
      • طراحان
        • مجله
        • آگهی‌های استخدام
      Logo
      instagramfacebook

      پونتو، پلتفرم بازار کار آنلاین معماری و فریلنسرهای صنعت ساختمان

      خدمات

      • ایده ها
      • طراحان
      • مجله

      تمام حقوق این وب‌سایت برای شرکت پونتو محفوظ است.

      whatsapp-icon-punto
      1. پونتو
      2. لیست طراحان
      3. Maand Architects
      cover
      designer-avatar
      Maand Architectsمعمار
      درباره من
      پروژه ها
      جزییات کسب وکار

      درباره من

      تیم معماری "ماند" متشکل از معمارانی با پیش‌زمینه‌های متفاوت در معماری و هنرهای تجسمی، تلاش خود را بر بازتعریف معماری معاصر و پیوند آن با پارادایم‌های معماری مدرن متمرکز کرده است. بر اساس تحقیقات پایه‌ای که در مراحل اولیه پروژه‌ها انجام می‌شود، همواره سعی داریم مسیر نیازهای کارفرما را دنبال کنیم.

      مهارت‌ها

      AutoCad
      Revit

      مناطق ارائه سرویس

      تهران

      گالری پروژه‌ها

      همه فیلترها
      کاربری
      سبک
      ۱۴ پروژه از ۰ پروژه

      ۵ / ۱

      رستوران ستارخان

      36
      مکان: تهران، خیابان ستارخان، پلاک 334 کارفرما: محمدرضا عظیم‌زاده تاریخ طراحی: 2019 – 2020 تاریخ ساخت: 2019 (در حال ساخت) زیربنای ساخته‌شده: 280 مترمربع تیم طراحی: سحر اسلامی، مهسا هدایتی، پرویز قاسمی پیمانکار اصلی: شرکت عمران گستر عظیم عکاسان: پرویز قاسمی، سحر اسلامی

      ۱۲ / ۱

      ساختمان سرو

      280
      چگونگی مواجهه ساختمان با خیابان و بهترین راه‌های دسترسی به طبقه تجاری زیرزمین، مشکلات اصلی طراحی را تشکیل می‌دهند. کاربردهای مختلف در یک ساختمان نیازمند تنوع در فضاهای گردش و توقف هستند و اشتراک این فضاها با محیط شهری ایده اصلی در فرایند طراحی بود. بر این اساس، حیاط جلویی باقیمانده به سطح طبقه زیرزمین کاهش داده شد. برای دسترسی به حیاط، پله‌های فلزی طراحی شده و برای رسیدن نور خورشید، این پله‌ها در معرض دید قرار گرفتند. با ساخت دیوار نگهبان و اتصال پله‌های فلزی در معرض دید، ساختمان اکنون با خیابان مواجه است. ساختار فلزی که در بخش شرقی سایت توسعه یافته، فضایی عمومی ایجاد کرده که به‌ویژه برای استقبال از مردم به داخل ساختمان طراحی شده است. این ساختار از طریق یک رمپ به سمت غرب و ناحیه تجاری ادامه می‌یابد و به لابی دفاتر می‌رسد. با این حال، ورودی ناگهانی به لابی نامطلوب بود، بنابراین کارفرما متقاعد شد که سقف ورودی را تخریب کند و حیاط جلویی را برای لابی دفاتر ایجاد کند. استفاده از فلز در قسمت‌های جلویی ساختمان، ایده استفاده از فلز به‌عنوان ماده اصلی در طراحی نمای طبقات تجاری را توسعه داد تا یک هماهنگی و انسجام بصری در سراسر ساختمان ایجاد شود. این ماده به طور گسترده‌ای در دیوارهای حیاط زیرزمین استفاده شده است، جایی که درختان فلزی مفهومی به‌عنوان نماد باغ‌های از دست رفته محله که با ساختمان‌های عظیم جایگزین شده‌اند، طراحی شده است. این مفهوم با تغییر تدریجی درختان فلزی گرافیکی به بارکدها، از زیر پله‌ها تا ورودی تجاری توسعه می‌یابد. در نهایت، سقف مثلثی باقی‌مانده و پیش‌آمدگی شرقی حذف شدند تا سطح نمای ساختمان هموار شود. سطح فلزی استفاده شده در پله‌ها و نمای تجاری در نمای اصلی نیز ادامه یافته است. برای حفظ تناسب در لایه دوم نما، از فلز در بالکن‌ها و قاب‌های پنجره استفاده شده است. برای لایه اول نما، از سنگ تراورتن روشن به‌عنوان پس‌زمینه استفاده شده است تا ساختمان با نماهای همسایه هماهنگ باشد. مشابه فلزات، سنگ نیز به طور گسترده‌ای از پله‌های ورودی تا نما به کار رفته و بر یکپارچگی ساختمان تأکید می‌کند. فرآیند ساخت و شکلگیری پروژه در سال 2014، پس از مذاکرات بین مقامات شهرداری، شاکیان و کارفرما، تصمیم گرفته شد که پروژه از سر گرفته شود تا سازه رهاشده از چشم‌انداز شهری حذف شود. در ادامه، به دلیل تغییراتی که در محله ایجاد شده بود، طراحی اولیه ساختمان باید به‌ناچار بازبینی می‌شد. این موارد به‌عنوان مشکلات اصلی پروژه و خواسته‌های کارفرما شناخته شدند. در هر طبقه اداری 4 واحد وجود داشت (2 واحد شمالی و 2 واحد جنوبی) و نور خورشید تنها از طریق یک حیاط به واحدهای شمالی می‌رسید. گردش عمودی (پله‌ها و آسانسور) در قسمت غربی نقشه قرار گرفته بود که باعث ایجاد تقسیم نامناسبی در جلوی ساختمان شد و ورودی دفاتر نیز برجسته نبود. طبقه تجاری همکف به دو واحد با ابعاد غیرکاربردی تقسیم شده بود و طبقه نیم‌طبقه نیز در نقشه به‌خوبی جانمایی نشده بود. طبقه تجاری زیرزمین دید و دسترسی مناسبی نداشت زیرا پایین‌تر از پیاده‌رو قرار گرفته بود. نمای خارجی ساختمان، در بالای طبقات تجاری، به سمت میدان کج کشیده شده بود که پیشرفت بیشتر در این قسمت ممنوع بود. کارفرما تصمیم گرفت طبقات بیشتری را روی سازه موجود بسازد. تعداد این طبقات و زمان ساخت آن‌ها کاملاً نامشخص بود، بنابراین در طراحی باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد. برای حل این اختلافات، برخی از قسمت‌های مثلثی سقف‌ها در طبقات تجاری و اداری تخریب شد تا یک پیش‌آمدگی (بزل) ایجاد شود و سایر قسمت‌های ساختمان باید به صورت مستقیم در امتداد این پیش‌آمدگی در سمت شرقی سایت همسایه ساخته می‌شد. طراحی معماری و اجرای سازه ساختمان همزمان با طراحی نما آغاز شد. دسترسی‌های نقشه‌های اولیه مورد بررسی قرار گرفت و مساحت واحدهایی که قبلاً در نظر گرفته شده بود، بازبینی شد تا نیازهای جدید محله را برآورده کند. در نتیجه، تعداد واحدها در طبقات بالایی به یک واحد کاهش یافت تا با شرایط جدید قانونی مطابقت داشته باشد. برای تأمین نور طبیعی بیشتر در تمامی قسمت‌های نقشه طبقه همکف، دو واحد تجاری با هم ترکیب شدند تا یک فضای مسطح بزرگ ایجاد کنند. راهروی قبلی که به‌عنوان ورودی طبقات اداری در نظر گرفته شده بود، حذف شد و لابی مستقلی در سمت غربی پله‌ها در نظر گرفته شد.

      ۶ / ۱

      ویلا خانواده دهقانپور

      3
      مکان: ایران، تهران، دماوند، دشت مزار کارفرما: خانواده دهقان‌پور تاریخ طراحی: 2019 تاریخ ساخت: 2019 (در حال ساخت) مساحت ساخته‌شده: 700 مترمربع تیم طراحی: پرویز قاسمی، سید امیر میر‌سعیدی، مهسا هدایتی مشاوران: جمشید قاسم‌فرد دهقان (عمران) پیمانکار اصلی: مجتبی خسروی ویلا خانواده دهقان‌پور زمین پروژه در یک سطح شیب‌دار با جهت‌گیری شمال‌شرقی به جنوب‌غربی در انتهای منطقه شهری دشت‌مزار قرار دارد. دو ورودی از سمت‌های شمال‌شرقی و شمال‌غربی از طریق دیوار مرزی در نظر گرفته شده است.

      ۷ / ۱

      ساختمان دوازدهم

      113
      ساختمان مسکونی 9 طبقه شامل یک زیرزمین با کاربری پارکینگ، انباری و تأسیسات، طبقه همکف با پارکینگ و لابی، و 7 طبقه مسکونی که در هر طبقه دو واحد 125 و 145 متر مربعی با امکانات فرعی حداقلی به منظور یک ساختمان اقتصادی طراحی شده است. این ساختمان به عنوان یک عنصر شهری، تأثیر اجتناب‌ناپذیری بر محیط شهری دارد. با در نظر گرفتن این تعامل و بازتعریف رابطه بین ساختمان و شهر، در فرایند طراحی تصمیم گرفتیم با ایجاد بُعد و عمق بصری، نمای ساختمان را از یک سطح مرزی با بافت شهری به فضایی میانی تبدیل کنیم. به طوری که نما، بستری برای شکل‌گیری روایت‌های مختلف از فعالیت‌های داخل ساختمان و جریان زندگی در ساختار شهری باشد. یکی از معیارهای اصلی این پروژه، مورفولوژی ساختمان مسکونی با دو پَخ در دو طرف بود که هدف آن بهبود کیفیت زندگی واحدها و جلوگیری از تکرار طراحی ساختمان‌های مجاور بود. برش‌هایی که در بخش‌های پَخ‌ها ایجاد شد، مبنای اولیه طراحی این حجم سیمانی بود. با این برش‌ها، فضاهای پر و خالی در بازی نور و سایه نمایی پویا ایجاد کرده و علیرغم طرح یکسان، واحدها با چشم‌اندازهای متفاوت و هویتی مستقل ظاهر شدند. همسایگان پروژه ساختمان‌هایی با پنجره‌ها و پَخ‌های مشابه در هر دو طرف بودند. محدودیت‌های نما و پلان نیز پروژه را به ساختمان‌های مجاور شبیه کرد. همچنین، با توجه به اینکه مسئله اصلی در طراحی آپارتمان‌ها جای پارک است، پله‌ها و آسانسورها در بهترین موقعیت قرار گرفتند تا حداکثر تعداد پارکینگ را فراهم کنند. عرض کم زمین، تراس و محدودیت‌های مربوط به جایگذاری بازشوها و نورگیری نیز به محدودیت‌های نمای ساختمان اضافه شد. با برش بخش‌هایی از پَخ‌ها، تقسیمات دو بخشی واحدها به تقسیمات سه بخشی تبدیل شدند. نورگیری دو فضای اصلی آشپزخانه و نشیمن از نما و جایگذاری تراس در جلوی یکی از این فضاها، فضاهای باز و نیمه‌باز را تشکیل داد. نبود فضای سبز یکی از مشکلات بود. با حفر فضای بین دو رمپ، باغی در سطح زیرزمین ایجاد شد که علاوه بر نورگیری و تهویه زیرزمین، نمایی جذاب نیز به وجود آورد.

      ۷ / ۱

      دریا کنار

      5
      مکان: ایران، مازندران، بابل، دریاکنار کارفرما: اول مخابرات تاریخ طراحی: 2017 تاریخ ساخت: (ساخته نشده) مساحت ساخته‌شده: 3237 مترمربع تیم طراحی: پرویز قاسمی، علی شایسته، مهسا هدایتی، غزاله محمدی کلهری پیمانکار اصلی: قاسمی‌پور عکاسان: علی شایسته، پرویز قاسمی

      ۱۱ / ۱

      ساختمان صنوبر

      115
      رسیدگی به یک پروژه ناتمام یک ساختمان نیمه‌کاره با ساختار و اسکلت تا طبقه پنجم و نصب تأسیسات در حال اجرا به ما سپرده شد تا طراحی آن را تکمیل کنیم. روند کار با توجه به طرح اجرا شده و روابط فضایی موجود، با وجود درخواست کارفرما، تصمیم گرفتیم کار را با بررسی مشکلات طراحی اولیه ادامه دهیم. طبقات اداری تناسبات نامناسبی داشتند و بدون پوسته نما، فضاها نور کافی نداشتند. طبقات تجاری نیز به یکدیگر دسترسی نداشتند و برای رستوران، فضای خدماتی ضروری فراهم نشده بود. در زیرزمین اول، بخشی از فضای پارکینگ که در زیر ورودی شمالی قرار داشت، به دلیل اختلاف سطح بین شمال و جنوب زمین، با سقفی نسبتاً بلند ساخته شده بود. با حذف این قسمت از فضای پارکینگ و تنظیم پارکینگ‌ها، تنها دو جای پارک حذف شد و فضایی کافی برای بخش خدمات تجاری به دست آمد. این فضا را به آشپزخانه و فضاهای جانبی آن اختصاص دادیم و از سقف بلند در قسمت غربی با ایجاد یک نیم‌طبقه استفاده کردیم و فضایی ویژه برای خدمات رستوران اختصاص دادیم. با قرار دادن یک راه‌پله در نقطه میانی، طبقات تجاری موجود و بخش خدمات ایجاد شده را به هم متصل کردیم و با اختصاص بخشی از فضای ورودی بزرگ اداری، دسترسی دیگری از شمال برای بخش تجاری فراهم کردیم. در طبقات اداری، کار کمی پیچیده‌تر بود زیرا بخش زیادی از کار قبلاً انجام شده بود و هر گام جدید ما را مجبور به توقف و بازگشت به مرحله قبل می‌کرد. اما با یک توافق اولیه با کارفرما مبنی بر حفظ تأسیسات، دیوارهای یکی از طبقات تخریب شد و طرح جدید مدل‌سازی شد و با موافقت کارفرما، چهار طبقه باقی‌مانده نیز به همین شکل تغییر یافتند. توسعه ساختمان اداری و تجاری در یک منطقه مسکونی واقع شده بود و علیرغم توسعه ساختمان‌های اداری، ممکن بود سال‌ها طول بکشد تا به طور کامل به یک منطقه تجاری تبدیل شود. بنابراین سعی شد نما به گونه‌ای طراحی شود که با ساختمان‌های مسکونی همخوانی داشته باشد و در عین حال تفاوت‌هایی نیز ایجاد کند. با انتخاب سنگ تراورتن روشن به عنوان پوسته خارجی، همخوانی ایجاد کردیم و با تا کردن سنگ‌ها و بیرون آوردن بازشوهای فلزی غیرمسکونی، تفاوتی ایجاد کردیم. در نمای جنوبی به دلیل تابش بیشتر نور خورشید، تعداد بازشوها افزایش یافت و ابعاد آنها کوچک‌تر شد، و در نمای شمالی برای بهره‌گیری بیشتر از نور و دید سبز، بازشوها بزرگ‌تر شدند. با گسترش بازشوهای فلزی تا سطح دسترسی، علاوه بر هماهنگی با طبقات اداری، تفاوتی بین دسترسی شهری در سمت جنوب و دسترسی محلی در سمت شمال ایجاد کردیم. مکان: ایران، تهران، سعادت آباد، خیابان سروغربی، خیابان صدف، خیابان سنوبر، پلاک16 کارفرما: شرکت عمران گستر عظیم تیم طراحی: علی شایسته، نازنین زهرا میر‌خسروی، سید امیر میر‌سعیدی، پرویز قاسمی، زهرا صادقی، شکوه شیرزاده، اشکان صبور مشاوران: احدی (عمران) پیمانکار اصلی: شرکت عمران گستر عظیم عکاس: سهیل شفیعی، فرهاد نیرومند

      ۱۰ / ۱

      خانه پنیر

      90
      مکان: ایران، قم، بلوار بوعلی سینا، میدان دستقیب کارفرما: حسن زاده. تاریخ طراحی: 2016 تاریخ ساخت: 2016 متراژ بنا: 140 متر مربع تیم طراحی: پرویز قاسمی، علی شایسته، نازنین زهرا میرخسروی، فرهاد نیرومند، سید امیر میرسعیدی، جلیلی میرزاجانی، زهرا صادقی پیمانکار اصلی: محسن حسینی تیتراژ عکس: فرهاد نیرومند خانه پنیر در سال 1395 این فست فود برای بازسازی، طراحی جدید نما و افزودن قسمتی در پشت بام به دفتر ماند تحویل داده شد تا ظرفیت بیشتری برای رستوران داشته باشد. از آنجایی که کار در ماه رمضان بود، سعی شد از سیستم ساخت و ساز خشک استفاده شود. با توجه به کارکرد ساختمان، اشکال مختلفی به صورت تک رنگ طراحی شد و به دلیل اقلیم، رنگ سفید انتخاب شد.

      ۶ / ۱

      ساختمان فروردین │ واحد A45

      42
      به منظور اجرای طراحی داخلی یک سوئیت 45 متری یکی از هفت واحد کارفرمایی مجتمع مسکونی فروردین پس از اتمام ساخت در اختیار ما قرار گرفت. این واحد در طبقه هفتم بلوک الف با دید شمالی رو به دریا بود. با توجه به سبک مدرن ساختمان سعی شد فضاهای داخلی نیز به همین شکل طراحی و مبله شود و برای داشتن امکانات اقامتی بیشتر تخت دیواری تاشو به آن اضافه شد. کابینت آشپزخانه از قبل در عملیات ساختمانی ساخته شده بود و به دلیل دغدغه های اقتصادی کارفرما امکان تغییر بزرگی وجود نداشت، اما در طی این مراحل بخشی از آنها برای کارکرد بهتر تغییر یافتند.

      ۵ / ۱

      ویلا دهکده شادی

      2
      مکان: ایران، دماوند، مشا، روستای خوشبختی مشتری: حسنی تاریخ طراحی: 2018-2019 تاریخ ساخت: (ساخت نشده) متراژ بنا: 618 متر مربع تیم طراحی: پرویز قاسمی، فرهاد نیرومند، سید امیر میرسعیدی، مهسا هدایتی

      ۱۲ / ۱

      ساختمان یکم

      96
      در نمای شمالی با توجه به طرح موجود (تراس‌ها در یک طرف و پنجره‌ها در طرف دیگر)، تلاش شد تا با تغییر مکان و ابعاد تراس‌ها، از یکنواختی نما کاسته شود. در طبقات مختلف مسکونی نیز تغییراتی در دیوارهای متصل به واحدهای شمالی اعمال شد تا کیفیت فضایی متفاوتی در هر واحد ایجاد شود. جان‌پناه‌های تراس‌ها با جزئیات خاصی از جمله گلدان‌های فلزی طراحی شدند تا کیفیت آن‌ها افزایش یابد. ترکیبی از سنگ و آجر با طرح خوابیده برای نماها انتخاب شد تا با بافت مسکونی هماهنگی بیشتری داشته باشد. در طبقات مسکونی (با توجه به حذف رایزرهای لوله‌کشی)، تلاش شد تا بخش‌هایی که کمتر با پیچیدگی لوله‌کشی مواجه بودند، اختصاص داده شوند. همچنین تغییراتی در طراحی آشپزخانه‌ها و چیدمان سرویس‌های بهداشتی اعمال شد. ورودی واحدهای جنوبی و برخی دیوارهای جداکننده نیز با حداقل تغییرات بهبود یافتند. حیاط به چالش پروژه تبدیل شد؛ با توجه به شیب منطقه، چرخش رمپ زیرزمینی از حیاط، نوع ساخت واحدهای همسایه (که با مقررات قدیمی‌تر ساخته شده بودند) و نورپردازی ساختمان جنوبی. بر اساس ایده اولیه، حیاط با خاک پر شد تا در تراز فرود رمپ قرار گیرد. برای حفظ ریتم حیاط‌ها و احترام به حقوق همسایگان (مقیاس انسانی، نور مناسب و عدم ایجاد سایه)، و پس از مذاکرات با کارفرما، توافقی برای ساخت حیاط در تراز پایین‌تر و کاهش ارتفاع دیوارهای اطراف حیاط در بخش‌های شرقی با یک ریتم آهسته حاصل شد. به همین دلیل دیوارهای شرقی و غربی با تراز مایل ساخته شدند. مکان: ایران، تهران، میدان کاج، بلوار سعادت آباد، خیابان جمشیدی اول، کوچه بامداد، کوچه صدیقی، پلاک 4 کارفرما: شرکت عمران گستر عظیم تاریخ طراحی: 2014-2017 تاریخ ساخت: 2013-2017 متراژ بنا: 3700 متر مربع تیم طراحی: پرویز قاسمی، شیوا یزدانیان، فرهاد نیرومند، علی شایسته، سید امیر میرسعیدی، نازنین زهرا میرخسروی، زهرا صادقی، اشکان صبور مشاوران: دکتر شمس، اطهرنیاری (عمران)، علی عباس زاده (مکانیک) پیمانکار اصلی: شرکت عمران گستر عظیم تیتراژ عکس: سهیل شفیعی، فرهاد نیرومند

      ۳ / ۱

      سیتی سنتر انزلی

      9
      به منظور طراحی ساختمانی در مقیاس بزرگ به نام مرکز شهر انزلی، این پروژه در سال 1393 به این اداره واگذار شد و پس از بازدید از محل، مفاهیم مختلفی ارائه شد تا اینکه یکی از آنها مورد پذیرش کارفرما قرار گرفت. سپس جزئیات، نماها و طراحی های داخلی ادامه یافت. این پروژه در حال حاضر در حال ساخت است. مکان: ایران، گیلان، منطقه آزاد انزلی کارفرما: شرکت بازده کار تاریخ طراحی: 2014 تاریخ ساخت: 2016 (در حال ساخت) مساحت بنا: 19200 متر مربع تیم طراحی: پرویز قاسمی، شیوا یزدانیان، فرهاد نیرومند، سید امیر میرسعیدی مشاوران: خط و خاک کاسپین (مدنی) پیمانکار اصلی: شرکت بازده کار

      ۶ / ۱

      مرکز تجاری چلچراغ

      16
      این پروژه با یک طرح اولیه و تراکم مجاز تعیین شده توسط شهرداری آغاز شد، اما ساختمان طراحی شده یک توده متراکم بود که طبق درخواست کارفرما و قوانین منطقه‌بندی، 60 درصد از زمین را پوشش می‌داد. در ابتدا، به دلیل عرض کم و طول زیاد زمین، بهبود نورگیری ضروری بود. بنابراین، ساختمانی کشیده با برخی فضاهای خالی طراحی شد، اما به دلیل مسیر باریک و با توجه به مقیاس انسانی، شکل ساختمان از طبقه دوم به عقب رفته است. در سمت جنوب، برای داشتن نور بهتر برای دفاتر و همچنین احترام به همسایه جنوبی، یعنی خانه نویسنده مشهور "صادق هدایت"، فرم ساختمان دوباره از طبقه دوم عقب‌تر قرار گرفت. فضاهای خالی ایجاد شده در طبقات با اشکال مختلف مطابق با نقشه هر طبقه، برخی پل‌های ارتباطی را ایجاد کرد (که می‌توان آنها را نماد گذرهای دو طبقه در منطقه لاله‌زار نامید) و باعث تنوع در فضاها شد. با ایجاد یک سقف نیمه‌شفاف، امکان تأمین نور برای طبقات پایین‌تر فراهم شد و با حذف راه‌پله بین فضاهای خالی توسط کارفرما، راه‌پله اضطراری به تنها مسیر ارتباطی عمودی تبدیل شد.

      ۵ / ۱

      شوروم معمار

      6
      مکان: اردبیل، ایران کارفرما: مجید خانی تاریخ طراحی: 2012 تاریخ ساخت: 2012 متراژ بنا: 20 متر مربع تیم طراحی: نادین وراهرام، سعید سبعلی، پرویز قاسمی پیمانکار اصلی: مجید خانی

      ۶ / ۱

      رستوران صنوبر

      1
      مکان: ایران، تهران، سعادت آباد، خیابان سرو غربی، پلاک 60 کارفرما: شرکت عمران گستر عظیم تاریخ طراحی: 2017 تاریخ ساخت: (ساخته نشده) متراژ بنا: 250 متر مربع تیم طراحی: علی شایسته، نازنین زهرا میرخسروی، پرویز قاسمی، زهرا صادقی

      جزییات کسب و کار

      نام شرکت

      MaandArchitects

      شماره تماس

      ۰۹۱۲۵۱۷۳۲۰۵

      وبسایت

      https://maandarchitects.com/

      آدرس

      تهران،خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوم، پلاک 3